Alsof we vakantie hebben + kennismaking ZKH! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jennifer - WaarBenJij.nu Alsof we vakantie hebben + kennismaking ZKH! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jennifer - WaarBenJij.nu

Alsof we vakantie hebben + kennismaking ZKH!

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

13 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Hoii allemaal,

Daar ben ik weer met m'n bloggie, we zijn er al weer dik een week! Ik geef maar direct toe dat het is nu al een stuk lastiger is om het bij te houden dan verwacht haha.
Deze week heeft echt als een vakantie gevoeld, van Paramaribo verkennen tot het uitgaansleven in Suri ontdekken, het genieten van de avondjes uiteten en het leren kennen van nieuwe mensen!

Afgelopen maandag hebben we zo'n 2 uur door Paramaribo gewandeld, terwijl in Nederland het wandelen en ik niet echt beste vrienden zijn. Maar hier is het te doen, omdat alles zo mooi is en er zoveel te zien is. Onderweg hebben we namelijk het I<3SU beeld gespot, de Surinaamse rivier, enorm veel ministerie gebouwen, het Onafhankelijkheidsplein en misschien wel het leukste van allemaal: ons toekomstige werkplek, het St. Vincentius Ziekenhuis. Vervolgens hebben we lekker avond gegeten in een random restaurantje.

Dinsdag was dan onze kennismaking/ introductie met het ziekenhuis en mevr. Chee met wie we mailcontact hebben gehad in NL. We hadden verwacht dat het een uurtje zou duren, maar uiteindelijk zijn we hier ruim 2,5 uur geweest wel super leuk gehad en veel indrukken gekregen. We maakten kennis met Zuster Tailor die alles uitlegde en bij wie we onze tijdelijke afdelingen mochten kiezen. Vervolgens kregen we een uitgebreide rondleiding op de afdelingen waar wij allemaal gaan lopen, waar we middag gaan eten met alle stagiaires daar en nog wat random afdelingen. s'Avonds hebben we met Suus drankjes genuttigd bij Zus&Zo natuurlijk!

De afdeling waar ik morgen (dinsdag) ga beginnen is de Interne (samen met Suus, stagiaire die we daar direct hadden ontmoet en met wie we al leuke dingen hebben gedaan!) en daarna mag ik op de kraamafdeling lopen, met een week kennismaking van de verloskamer. I'm so exciting!! Mijn afdeling is zowat helemaal open, op een paar muren bij de bedden van de patiënten! Zo anders dan in Nederland, maar zo interessant en zoó warm ;). Iedereen moet je hier aanspreken met U en je moet Zuster/Broeder + achternaam zeggen, dat wordt wel even wennen aangezien we in Nederland totaal anders spreken met elkaar. Jawel jawel ik word dus Zuster Olthuis, klinkt goed hé haha! Vanaf nu wil ik ook door jullie zo aangesproken worden, geintje natuurlijk.

Donderdag was onze ''MVV-dag'' zoals Lau het noemt, we hadden ons koppie tijdens de week voor school al helemaal in Suri zitten waardoor Lau, Lauz en ik het natuurlijk weer niet af hadden. Dus moesten we maar 'even' strijden in 30 graden! S'avonds zijn we met wat Nederlandse studenten gaan BBQ'en bij Loco waar je s'avonds ook een dansje kan wagen. Daarna zijn we naar Havana geweest, nog een discotheek waar we drankjes kunnen nuttigen en onze dansmoves kunnen showen.

Wat is het uitgaan hier anders dan in Nederland, iedereen is aan het dansen en de jongens hier doen a kind of dancebattles (ze gaan in een kring staan waarna de één nog betere dansmoves laat zien dan de ander) echt tof om te zien. O ja het is ook abnormaal warm tijdens het uitgaan, dus moeten we wel genoeg drankjes nuttigen voordat we uitdrogen hé ;)! En ik luister altijd naar de tips van het thuisfront, dus dat komt goed uit haha!

Eigenlijk hebben we verder heel rustig aan gedaan: een beetje gezond, ''poolparty'', boodschapjes gedaan, elke avond lekker uiteten, mijn aller eerste kokosnoot gedronken!! en natuurlijk Lingretto: het veelte verslavende kaartspel van Lauz (jaja ik won 5 keer achter elkaar, heel belangrijk om te vermelden in deze blog!) Niet te vergeten, het skypen met het thuisfront (tevens ook de eerste en laatste keer met Dennie haha..)

Nou dit was het weer van deze week, ik ga nog even in de zon liggen en daarna onze fietsen regelen. Vanavond gaan we lekker eten bij Suus met z'n allen. Morgen gaan we dan echt beginnen aan onze stage, ik hou jullie op de hoogte. En oja tijdens het schrijven van deze blog gelukkig geen stroom schokken gehad, jaja ik ben achter de oorzaak!

En kijk m'n filmpje maar even, een Nederlandse ''straatmuzikant'' heeft een song voor me geschreven hahaha.

Tot snel,

Liefs.

  • 13 Februari 2017 - 22:04

    Fam.Zweers :

    Wij zijn de ouders van Michael , en Mini kent jou Oma goed.
    Wij volgen regelmatig jou verslag , maar vindt het onzettend intressant om te lezen hoe het daar gaat.

  • 17 Februari 2017 - 23:14

    Angelique:

    Hallo zuster Olthuis!!
    Leuk om je verslag te lezen. Jaloersmakend....
    Ik denk dat ik je moeder vraag of ze nog plek in haar koffer heeft in april.
    Geniet lekker verder!!! O enne....stuur ons wat zon en een paar graadjes temperatuur.

    Kus Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Actief sinds 26 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1077
Totaal aantal bezoekers 74298

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 13 Juli 2017

Suriname!

Landen bezocht: