Wauw mijn reis is begonnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jennifer - WaarBenJij.nu Wauw mijn reis is begonnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jennifer - WaarBenJij.nu

Wauw mijn reis is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

06 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Hoii allemaal,

Wauw mijn reis is nu echt begonnen!! Na een best pittige week voor vertrek zijn we dan ein-de-lijk in Suriname. Sinds de eerste week van onze opleiding hadden Mies en ik al het plan om op buitenland stage te gaan en nu ruim 2,5 jaar later zitten we er dan ook echt!

Zaterdag had ik een klein afscheid feestje gehad voor familie en vrienden en woensdag nacht ben ik in Groningen wezen stappen met m’n vriendinnetjes die vrijdag ook nog even langs kwamen. Wat een leuk cadeau heb ik gekregen, allemaal envelopjes met opdrachten en dingentjes (dus ik weet eigenlijk nog niet wat ik heb gekregen ;)). Vandaag heb ik de eerste open mogen maken  een lief geluksmuntje voor de stage!

Zaterdag ochtend was het dan echt zo ver, op naar Suriname!! M’n broer kwam mij wakker maken in z’n badjas met een te vrolijk muziekje en 100 keer mijn lamp aan en uit doen. Omdat de koffer ‘opeens’ weer te zwaar was moest ik er s’morgens nog van alles uit halen (jaja ik had stress). Eenmaal op Schiphol viel het afscheid wel een stukje zwaarder dan verwacht (ja Den jij zat ook lekker te stoken..). Mijn lieve familie (pap, mam, Amy, Dennis, Liza, Marijke, Nel en Roy) waren mee en hebben nog gezellig een laatste bakkie koffie gedronken waarna het afscheid al snel volgde.

Na een vermoeide vlucht van 9.15 uur met heerlijke maaltijden kwamen we dan eindelijk aan in Suriname, waarbij je meteen een klap kreeg van de ontzettende benauwdheid en hitte (26 graden). Na 1,5 uur wachten konden we eindelijk onze koffers ophalen en naar de taxichauffeur die ruim 2 uur op ons had gewacht, alles duurde net wat langer dan gedacht. Toen begon de bijna 2 uur durende taxi rit van Zanderij naar Paramaribo en wauw wat is Suriname tot nu toe al moooi! Allemaal jongeren die op straat aan het hangen zijn, het links rijden en ja dus ook links de rotonde op, overal en alles is kleurrijk en groen en plotseling een dikke regenbui.

Toen we aankwamen in ons huis kregen we een kleine rondleiding, maar eigenlijk wou iedereen even met thuis contact hebben. Dus ik had mams wakker geskyped en ``even’’ bijgeklets (ja Hellie je hebt een prachtig voorhoofd hahah). Inmiddels ook al helemaal lek geprikt…

De volgende ochtend, na voor iedereen een slechte nacht (ja ik had natuurlijk weer lekkage boven m'n bed) hebben we eerst rustig aan gedaan en vervolgens boodschapjes gedaan in de stad, dit is echt maar 10 minuutjes lopen! We hebben lekker gelunched en even een frisse duik in ons zwembad genomen (met een '''prachtige'' fotoshoot). Daarna zijn we naar de Palmentuin gelopen, wauw en wat was het alweer prachtig! (Te zien bij de foto's) Door de bewolking zijn de foto's minder mooi dan in het echt. Na een korte regenbui zijn we gaan eten bij Zus&zo, een gezellig terrasje met heeeérlijk eten, lekkere herkenbare muziek en er waren daar veel blanken. Ik had Haas Chimichurri (varkenshaas met gekruide aardappelstukjes) een echte aanrader! Na 3 uurtjes gezellig te hebben gegeten en geklets hebben we de taxi naar huis genomen. Dit taxiritje kostte 8SRD (omgerekend 1 euro). Omdat we allemaal zo slecht hadden geslapen zijn we tot het besluit gekomen om allemaal het verschikkelijk vieze slaapdrankje van Mies te drinken (kokhalswaardig) het leek op heksendrank.. Wel hebben we heerlijk geslapen, maar waren wel alweer om 7uur wakker. (Van Mies moet ik zeggen achteraf: én of dat het drankje dus geholpen heeft!!) hahaha!

Vandaag hebben we een koffiezetapparaat gehaald bij jawél de blokker! En serieus wat ze zeggen over de jongens op straat klopt helemaal, binnen 50 meter wordt er door minstens 5 verschillende auto's getoeterd en geroepen, hahah wat een drama! Ook hebben we net kennis gemaakt met onze te gekke huisbaas: Sharif! Straks gaan we naar 't Vat en daar een hapje eten.

Bij het linkje foto's links in beeld zal ik nog wat foto's plaatsen van deze dagen! En na 3 dikke stroomschokken tijdens het maken van dit blog en een huisbaas die mij kneiters hard uitlacht hierom, is het weer genoeg en er komt snel weer een blog.

Liefs.

  • 06 Februari 2017 - 20:55

    Keizer:

    IK KRIJG EEN HEEL APPART GEVOEL VAN BINNEN padapapa!

  • 07 Februari 2017 - 10:41

    Liza:

    Supergaaf Jenny! Leuke blog :D

  • 07 Februari 2017 - 20:09

    Ey Swa:

    Ey swa, alles goed in surinam? Onthoud meis: meki lobi ini wan amaka no makriki haha!

  • 07 Februari 2017 - 21:04

    Sharif:

    Eey swaa in mijn huis!! Lekker gaan genieten en onthoud lets be free !!

  • 08 Februari 2017 - 09:28

    Mimie:

    Hai Jen,
    Leuk die blog van je. Wij kunnen je in ieder geval volgen wat je daar aan het doen ben.
    Geniet en veel plezier, en natuurlijk het aller belangrijkste pas goed op je zelf daar.
    Liefs Mim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Actief sinds 26 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1558
Totaal aantal bezoekers 74291

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 13 Juli 2017

Suriname!

Landen bezocht: